אאא

מיד לאחר חג הפורים, דווח לראשונה ב'כיכר השבת', על עזיבתו של המשגיח הדומיננטי של 'תורת רפאל', הגאון רבי מרדכי שפירא, בשל חשדות שווא שנקשרו בשמו, אמש (שני), נערך מעמד ייסוד הישיבה בביתו של ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי משה הלל הירש.

כזכור, לפני כחודש, התעוררה מיני סערה בעולם הישיבות הירושלמי, כאשר נודע כי המשגיח הרב מרדכי שפירא החליט לעזוב במפתיע את ישיבת תורת רפאל, אותה הוא ייסד ביחד עם הגאון רבי חיים קוק - לפני כ-25 שנים.

הפרסום ראשון, לפני חודש
הפרסום ראשון, לפני חודש

לעזיבת המשגיח, נקשרו הרבה ספוקלציות, שהתבררו בדיעבד כלא נכונות, ולכן הורי התלמידים, המעריכים את המשגיח, החלו במסע לחצים לפתוח ישיבה חדשה.

בשל כך, פנה המשגיח להיוועץ עם גדולי ישראל, כאשר הגאון רבי משה הלל הירש, לקח חסות על ההחלטה האם לפתוח את הישיבה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

הגרמ"ה, היה נחוש בדעתו כי על הרב שפירא לפתוח ישיבה חדשה, על אף הטענות כי מהלך כזה עלול לגרום נזק לישיבת תורת רפאל. מנהלי חיידרים שעלו למעונו, שמעו מפיו את תמיכתו בפתיחת הישיבה של הרב שפירא.

אמש כאמור, עלו המנהלים ועוד אנשי חינוך, ביחד עם הגאון רבי מרדכי שפירא למעונו של הגרמ"ה, למעמד ייסוד הישיבה ושתיית 'לחיים'.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בימים אלו מתנהלים דיונים קדחתניים לגבי זהות ראש הישיבה. לפי הידוע עד כה, אחד מראשי הישיבות הגדולות החשובות בירושלים יכהן בתפקיד הנחשק.