אאא

בחודשים האחרונים רעש וגעש הציבור החרדי בעקבות שלל פרשות פנימיות - החל מנשים חרדיות הפעילות ברשתות החברתיות ועד סוגיית ההופעות וערבי השירה לבני הישיבות.

הסערות הללו הביאו את יו"ר ועדת 'משמרת הקודש והחינוך', הרב מרדכי בלוי, ל'אולפן כיכר' לריאיון סוער במיוחד עם ישי כהן בתוכנית 'אחד על אחד', במהלכו הוא מדבר על עצם הריאיון לאתר אינטרנט חרדי וההכרה החרדית, שאלת מי הוא חרדי עולה גם היא על השולחן ולרב בלוי יש תובנה משלו בנושא.

בהמשך הריאיון, הוא מתייחס לערבי השירה והמופעים, כאשר היה מהחלוצים שפעלו להתיר את ההופעות - לפי כללים ברורים, הוא מביע זעזוע מהמצב בחתונות היום, מהטראנסים והריקודים, ולסיום, הוא מתייחס בהרחבה לסוגיית המוגנות כמו גם התלונות במשטרה נגד תוקפי ילדים.

כותרות הריאיון

הבית שבו נולד: "נולדתי בבית של אבי, רבי נחמן בלוי, שאין יהודי שלא הכיר אותו באותם ימים, שהיה חלוץ החינוך התורני, הקירוב, כאן בארץ ישראל, בא מור אבי הקימו בירושלים ישיבה לבני עדות המזרח".

העשייה הציבורית: "כאשר עוד הייתי נער צעיר הקמתי חברת תהילים, כשהייתי בחור ישיבה התחלתי לפעול דרך הנוער האגודתי, בפתח תקווה עשיתי את זה. 'משמרת הקודש והחינוך' בוער בעצמותיי עוד מהבית. כשעזקתי בחינוך ראיתי שיש דברים שצריך לעורר את הציבור ואז התחברתי למשמרת הקודש והחינוך. זה לא משמרות המהפכה, יש דברים שזה סעיף אישי משפחתי שבזה אני לא נוגע, יש לזה אנשים מקצועיים שאחראים על זה. אני מתעסק במה שמאפשרים לי".

ריאיון באולפן אינטרנט: "אני אמשיך להילחם, גם בריאיון הזה אלחם במי שפותח. למה אני בא לפה? היה אתר נוסף ששם היה הפקרות מוחלטת. אנחנו אז כבר ידענו שעולם האינטרנט עומד להתקדם ומונעים אותו מכניסה אצלנו באופן פתוח. היות ואני יודע שאני לא חושב שהציבור החרדי נגמר ברחוב רשב"ם בבני ברק, לא. הציבור החרדי זה לא גוש אחד גדול, יש שחור ויש הרבה אפור".

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

הרב מוטקה בלוי בריאיון לישי כהן
הרב מוטקה בלוי בריאיון לישי כהן
הגדלה

מי הוא חרדי? "לא מי שנולד לאם חרדית, בשונה מיהודי שמי שנולד לאם יהודייה. חרדי זה מועדון יוקרה. כל מי שחושב שהשולחן ערוך הוא נר לרגליו וגדולי התורה הם קובעים לו את חייו - הרי הוא חרדי". 

החתונות וההופעות במגזר החרדי: "מי שמופיע במעורב, הוא פסול, כך קבעו גדולי ישראל. יש פסק הלכה ברור שלא להזמין אדם שהוא חוטא ומחטיא. בלי צרחות בלי שריקות ובלי שטויות ובלי טראנסים. אני הולך לחתונות, ואני נכנס לחתונה וחושב שנכנסתי לדיסקוטק, וכל זה בחתונות של ישיבות פרומריות, שה' ישמור. עומדים לך עם טלית קטן הזמרים והקלידנים ורוקדים כמו בגן חיות. ה' ישמור, זה אפריקה פה? ירידת הדורות ומתיוונים".

נשים חרדיות ברשתות החברתיות: "נשים צדיקות, "נשות אברכים", להתגולל ולהראות את פרצופכם בפוזות שונות, ה' ירחם! ולהגיד לי נשות אברכים? לגדל ילדים לחינוך? צמה ייצא מהם?". 

הרב מוטקה בלוי בריאיון באולפן 'כיכר השבת'
הרב מוטקה בלוי בריאיון באולפן 'כיכר השבת'
הגדלה

תלונות במשטרה על פגיעה בילדים: "יצר הרע לא הלך לשום מקום, והוא גדול בדור שלנו, יש עניין של פריצות. ברגע שילד נפגע - יש רבנים, אסור לסגור בפנים. המשטרה לא תביא לך שום תועלת, אם הוא 'שור מועד' חייב ללכת למשטרה. למשטרה לא תמיד יש את הכלים. חלילה לא לסגור, כל סיפור לטפל אצל המומחים".

צפו בריאיון המלא