אאא

בסוף החודש ייערך בבית הנשיא, זו השנה השמינית, טקס חלוקת פרס ירושלים לאחדות ישראל , כאירוע השיא של יום האחדות. לקראת הטקס מארח משה מנס את הזוכים, הרב מנחם בומבך ומר יוסי אוחנה.

הרב מנחם בומבך הוא מייסד הרשת חינוכית נצח. הוא מספר על הקמת הרשת, על האתגרים ועל סוד ההצלחה בדרך לאחדות. על המקום שמספק לתלמידיו חינוך תורני לצד לימודים אקדמיים ומעצים את בוגריו להישאר מחוברים לערכי היסוד של המגזר ולקיום התורה תוך מתן אפשרות ליצירת עתיד כלכלי מובטח להם ולמשפחותיהם. 

מר יוסי אוחנה מארגון קהילות שרות פיוט וניגון, אשר פועל לחשוף, להציג וללמד את מגוון מסורות הפיוט של כלל עם ישראל לקהלים מגוונים ביחד: נשים, גברים, חילונים, דתיים, חרדים ומסורתיים, בני עדות וזרמים שונים, צעירים ומבוגרים, זאת כדי לאפשר יצירת דיאלוג מפרה ומאחד ביניהם דרך מדרש, פיוט ושירה.

בתוכנית גם דיברו השניים על יום החינוך ועל הפרס, שנולדו כיוזמה חברתית א-פוליטית מטעם משפחות יפרח, שער ופרנקל וראש עיריית ירושלים לשעבר ח"כ ניר ברקת, מתוך תחושת האחדות שעטפה את החברה הישראלית ויהדות התפוצות בעת חטיפתם של שלושת הנערים בקיץ 2014. מטרת הפרס היא להוקיר ולתמוך בעוסקים במלאכת האחדות, ולעודד יוזמות נוספות לקירוב, היכרות וחיבור בין הגוונים השונים של החברה הישראלית ובתפוצות.

הפרס הכספי מוענק השנה לשבעה זוכים בארבע קטגוריות – מקומית, ארצית, בינלאומית וחינוכית, לאנשים וארגונים הפועלים כל השנה לקרב בין חלקים שונים של החברה הישראלית והעם היהודי בתפוצות.

השנה יעמוד הטקס בסימן "מילים יוצרות מציאות". בעולם בו יש לנו את היכולת לפרוץ גבולות של קהילות, מגזרים וארצות, למילים שאנו בוחרים ולתוכן שאנו מייצרים יש משמעות רבה. מילים יכולות להרבות כאב ופילוג, אך יש בהן גם כוח ליצור חברויות ולאחד בין כל חלקי החברה, לאחות קרעים ולבנות בניינים, לשלב בין המציאות לחזון ולייצר בנפשנו קירבה בתוך המדינה ובין הארץ לתפוצות.

צפו בוידאו.