אאא

 פתחתם עסק, הוא עובד ומתפתח יפה מאוד מפה לאוזן. בשלב מסוים אתם מרגישים שיש תקרת זכוכית שאתם חייבים לפרוץ, מחסום שחייב להיפתח והוא כיצד מגיעים לקהלים חדשים וממוקדים?

 ראשית, כדאי לקחת דף ועט ולייצר מודל SWOT- (ראשי תיבות: Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) 

מודל זה מזהה את החוזקות, חולשות, איומים והזדמנוית לעסק שלנו. אם יש לנו מתחרה עם חנות ושירות זהה לשלנו באותו הרחוב זה איום עבורנו. ואם אנחנו מוכרים אתרוגים וכעת לוח השנה מצביע על ערב סוכות כמובן שזו הזדמנות גדולה עבורנו.

 לאחר שאפיינו היכן אנו ממוצבים במפת השוק אל מול הקהל וכמובן לעומת המתחרים אנו מתחילים לדייק מסרים. איזה מסר אני רוצה להעביר לקהל אליו אני מפרסם- יוקרה, זמינות, איכות או שמא שירות ללא תחרות. כל מיקוד ודיוק יקלו עלינו במעלה הדרך.

 מיד לאחר מכן מגיע שלב המסגרת התקציבית. מה אני יכול/מעוניין להשקיע ומה היעדים אותם אני מציב לעצמי בתמורה לתקציב זה. 

לקוחות? מכירות? יותר אהדה בציבור? יותר חשיפה והכרה למוצר? אולי יותר תרומות לארגון? 

 כל עסק מול הצרכים שלו חייב לבנות לעצמו מאזן של ROI- Return On Investment

בפשטות הפירוש של מונח מקצועי זה: החזר השקעה, עלות מול תועלת. מה הצורך והיכולת לשלם עבור קידום ותפעול מוצר אל מול ההכנסות שלו לעסק.

 לדוגמא, בעל חנות צעצועים ומשחקים הבוחן היתכנות של משחק חדש אותו הוא מעוניין לייבא לישראל: עליו לערוך בדיקה של עלויות ייבוא, שינוע, מיסוי, שיווק והפצה אל מול הרווח אותו הוא מתכנן להרוויח  ממכירת מוצר זה רק לאחר שהגרף יהיה משביע רצון מבחינתו באחוזי הרווח לאחר כל העלויות הנלוות והכרוכות הוא יתקדם לביצוע עסקת ייבוא שכזו.

 בשלב הנוכחי נתקדם לבניית נכסים דיגיטליים- רשתות ומדיות חברתיות, דף נחיתה/מיניסייט/ אתר כמובן לפי צורך ואיפיון העסק ובניית מוניטין דיגיטלי ברחבי הרשת.

 האבחנה חייבת להיות ברורה, כפי שאתם משקיעים בחנות הפיזית שלכם. עובדים מסורים, ריהוט אופנתי, סחורה מובחרת ואווירה נעימה ומזמינה בדיוק כך איפיון האתר שלכם חייב להיות. 

 חווית משתמש ברמה מקצועית ומתקדמת, מהירות אתר תקינה ובאופן כללי אתר מזמין, מעוצב, מהודק, מתוכנת והכי חשוב מניע לפעולה.

 המסר הכללי הוא: הגולש הגיע לאתר כדי לבחון אתכם ואת השירותים שלכם- תנו לו סיבה להישאר, ליהנות וכמובן להשאיר פנייה או לבצע רכישה. גם אם הלקוח לא ירכוש בפעם הראשונה תשאירו אותו עם טעם של עוד. עם רצון לחזור ולבקר בעתיד ממש כמו מסעדה טובה או בילוי מועדף.

 לאחר בניית האתר חשוב להטמיע בו פיקסלים ומערכות מעקב מתקדמות בכדי לנטר את תנועת הגולשים, מקורות ההגעה, מאפייני הגיל, המגדר והאזור הגיאוגרפי בו הם מתגוררים בכדי למקד ולשפר את הקמפיינים כל העת.

וכעת ניגע בשגרת החירום בהיבט של בעלי העסקים

 נתחיל מהסוף, אנו בשגרת חירום במסגרתה לא ברור מה יוליד יום.

האם זו סיבה שלא לקיים שגרה? כלל לא!

נצלו את הזמן הפנוי לארגון התכנים, צילום חומרים וחידוד המסרים שלכם ליום שאחרי.

 להבדיל, מגיפת הקורונה לימדה אותנו שיעורים רבים. הראשון שבהם שאחרי צניחה גדולה מגיעה צמיחה ונסיקה אדירה ולכן יחד עם מציאות החירום שאופפת אותנו בדקו כיצד תוכלו לדאוג לעסק שלכם.

ייצרו חומרים, למדו את השוק, בצעו את הכנת התשתיות שדיברנו בפרק הקודם- אל תעמדו במקום.

בימים אלו ניתן לקיים ימי צילום או לכתוב תוכנית עסקית ושיווקית אשר תשרת אתכם מיד עם החזרה המלאה לשגרה.

בחזרה למדריך, לאחר שהבנו את יצירת הבידול , בניית תשתית דיגיטלית ויצירת תכנון תקציבי אנו מתחילים את שלב הפרסום. 

אנו ממליצים לכם לייצר פרסום חד, ממוקד, נקי עם מסר ברור.

על הלקוח להבין במבט ראשון מה אנו רוצים להציע לו. אם מדובר על סרטון- אורך סביר, כתוביות ומסרים חדים ונעימים וכאשר מדובר על מודעה חשוב להשתמש בפונטים ייחודים המייצרים טיפוגרפיה איכותית ומסר אחיד ובהתאמה לצבעי וערכי המותג.

 ברגע שבידינו התוכן הנכון אנו פונים להתמקד בקהל היעד. שלב זה הינו חשוב ביותר כיוון שמודעה או מסר שמנותב למי שאינו קהל היעד עשוי לגרום ליעד הפוך מהצלחה. זכרו, מודעה שאינה מותאמת לקהלים רלוונטים עשויה לייצר אנטי או ריחוק מהמותג. לכן הן מבחינה תקציבית והן מבחינה מיתוגית חשוב ביותר למקד את התכנים וחומרי הפרסום לקהל סופר ממוקד, רלוונטי ומטורגט.

 המגרש הדיגיטלי אשר מונה כיום 74% מהמגזר החרדי על פי סקר שערכנו יחד עם 'מכון אסקריא' בחודש יוני 2023 ברמות סינון שונות  ומגוונות מאפשר ביתר שאת ללקוח ולמשרד להביא את המסרים של הקמפיין לידי ביטוי בשלל הפלטפורמות והאפשרויות העומדות לרשותם. סרטון מושקע יכול "לרוץ" בקבוצות הווצאפ ומודעה עם קריאטיב חד יכולה להיות משותפת ומופצת אורגנית בפלטפורמות שונות.

 אפשרויות המדידה בזמן אמת מאפשרת ללמוד את הקמפיין תוך כדי תנועה ולמקסם תוצאות ברמה הגבוהה ביותר. כך למשל אם גל ראשון של פרסום  אשר ייצר חשיפות רבות וכניסות מועטות נפנה לברר מה לא נכון בקהל יעד או במסר ובתוכן. אם הגולשים אכן השתכנעו להיכנס לאתר או לדף הנחיתה אך לא "המירו" כלומר לא ביצעו או השלימו את מה שהלקוח מכוון שיושלם עלינו לבדוק האם קיימת בעיה בחווית המשתמש או במהירות ובטעינת האתר.

היכולת והאפשרות להגיב באופן מהיר ויעיל תסייע לנו משמעותית לצלוח את הקמפיין בצורה מיטבית ורצויה.

 בין הכלים העומדים לרשות המפרסם: אתרים, רשתות חברתיות, גוגל- חיפוש ובנארים,  קבוצות חדשות ועדכונים בווצאפ, דיוורי מיילים, משפיענים ומשפיעניות בסטטוס ווצאפ, קווי תוכן, רדיו ועוד.

כלים מתקדמים אלו מאפשרים למקד פרסום לקהל יעד מפולח ומטורגט.

  להמחשה:קבוצות ווצאפ בערים מסוימות, לפי חלוקה של קבוצות נשים וגברים, חלוקה של תת תחומים כמו נדל"ן, כלכלה ועדכוני צבע אדום, קבוצות פתוחות לדיונים, קבוצות ייעודית לנשים לפני לידה וקבוצות של עדכוני חצרות הקודש. כלו אלו נותנים למפרסם יכולת לטרגט ממש כמו בפייסבוק ובגוגל את הקהל המדויק ביותר עבור המוצר או השירות אותו הוא רוצה לפרסם.

 השקיעו בחומרי הפרסום, מקדו את המסר והקפידו לדבר ללקוחות בשפה חדה, ברורה וקצרה והתמידו בעשיה. התוצאות יגיעו.

המדריך נכתב בסיוע מנדי נאבול ואברימי קליגר בעלי משרד הפרסום הדיגיטלי people דיגיטל

כיכר בשיתוף people דיגיטל